История

Началото: 1920 -1940 г.

Историята на Angelini започва през 1919 г. в Анкона, в малка лаборатория, откъдето Франческо Анджелини започва своя възход в индустриалния свят. През 1940  г. той основава ACRAF, което означава Обединени химически предприятия на Анджелини Франческо (Aziende Chimiche Riunite Angelini Francesco) с основна дейност производство и дистрибуция на лекарства.

Непосредствено след войната Франческо Анджелини внася първия витамин B12  в Италия, използван за лечение на анемия, по това време широко разпространено заболяване. Лекарството се произвежда и продава с търговската марка Dobetin  и получава много позитивна реакция от пазара. Това е първият голям успех на  Angelini.

върнете се в началото

1950-те: Повратната точка

Франческо Анджелини консолидира активите и превръща своя бизнес в индустрия.  Заедно със сина си Игино в началото на петдесетте години той решава да разшири дейността в Рим, където сега се намира централата. През същия период  дейността на компанията се диверсифицира и Angelini навлиза в областта на потребителските стоки: през 1958 г. се учредява Fater, компания в Пескара, за производство на бебешки памперси и дамски превръзки.  През същата година на пазара е пуснат Tachipirina,  противовъзпалителен лекарствен продукт съдържащ paracetamol, който днес е най-често предписваното лекарство от педиатрите и един от трите най-продавани продукта в Италия.

върнете се в началото

1960- те и 1970-те: "Златният век"

През 1963 г. в разгара на бейби бума,  Fater е първата фирма в Италия, която пуска на пазара пелени „за еднократна употреба“ с марката  Lines, а две години по-късно първата линия дамски превръзки (също с марката  Lines).  Името Lines е избрано защото се асоциира с лен, материя използвана дотогава за направата на тези превръзки. През 1964 г. след смъртта на Франческо Анджелини неговият син Игино поема управлението на компанията. През 60-те години започва производството на първите оригинални молекули от фармацевтичните изследвания на  Angelini.

Между шестдесетте и седемдесетте години са синтезирани важни и иновативни молекули като oxolamina (за кашлица), benzydamine (противовъзпалително), trazodone (антидепресант) и dapiprazole (за глаукома).  В областта на производствените технологии през 1975 г. Angelini въвежда първото италианско оборудване за производство на памперси и е между първите, използващи компютър за проектиране и електроника в производствените линии.

върнете се в началото

1980-те: Модерна международна компания

През 1985 г. Angelini осъзнава потенциала на ibuprofen в Италия и пуска на пазара този продукт, отпускан без рецепта, специално срещу главоболие – Moment, първия пример за маркетинг  прилаган спрямо фармацевтични средства. Освен това още от шестдесетте години Игино Анджелини е твърдо убеден в значението на комуникацията за успеха на своите продукти.
През 80-те Група  Angelini започва процеса на своята интернационализация с изграждането на производствени и търговски обекти в Испания и Португалия. Дейността на Иберийския полуостров започва през  1979  г. с придобиването на Група Lepori от Барселона, състояща се от три компании: Farma Lepori и L. Lepori, с предмет на дейност производство и маркетинг на лекарствени средства и Laboratorios Ausonia, специализирана в производството на талк и детски артикули.

върнете се в началото

1990-те: Диверсификация и стратегически партньорства

През 1993 г. след смъртта на  Игино Анджелини неговият син Франческо застава начело на Групата и утвърждава нейната позиция в здравния и хигиенния сектор, засилвайки партньорството Procter & Gamble, започнало през 1992 г. в Италия американската мултинационална компания с международната марка Pampers (бебешки пелени) допълва марката Lines за дамски превръзки, а пелените Lines са лицензирани на друга индустриална група по антитръстови съображения. В средата на 90-те Франческо Анджелини, с цел диверсификация на бизнес дейностите, укрепва хранителната група, създадена в края на петдесетте години. В действителност през 1993 г. той навлиза на пазара на качествени вина, олио и преработени меса.

върнете се в началото

От 2000 г. до днес: Укрепване на основния бизнес и итернационализация

От 2000 г. Angelini е един от водещите производители и дистрибутори на генерични лекарства в Италия. През същата тази година  генуезката компания Amuchina, която произвежда едноименните дезинфектанти и почистващи препарати – лидер в този сектор в Италия - се присъединява към  Група  Angelini.
Между 2000 г. и 2001 г. групата придобива  Helsinn Produtos Farmacêuticos и Helfarma Produtos Farmacêuticos – две португалски фармацевтични фирми, които стават част от компанията Angelini Farmacêutica, консолидирайки присъствието на Angelini на Иберийския полуостров.

През 2002 г. Angelini купува Farmamed,  водеща фирма в Италия за маркетинг на парафармацевтични продукти, продавани в супермаркети, а през 2003 г. стъпва на пазара на билкови продукти и добавки с придобиването на  Body Spring.
През последните години чрез търговски споразумения и партньорства Angelini полага основите за развитие в други държави. През  2004 г. компанията придобива значителен дял в Elder Pharma, водеща фармацевтична фирма на италианския пазар. През 2007 г. придобива CSC Pharmaceuticals, фармацевтична група, действаща в Централна и Източна Европа и стратегически партньор на Angelini от 1998 г., а през 2008 г. придобива гръцката фармацевтична група  Angelini Pharma Hellas.  От 2009 г. Alcavis HDC LLC, американска компания, която търгува с антисептични и дезинфекциращи препарати, и пакистанската фармацевтична компания Angelini Pharmaceuticals (PVT) LTD са част от Групата.
Между 2010 г. и 2011 г. Група Angelini засилва значително своето присъствие в сектора на вината с придобиването на винарната  Puiatti във Фриули  и фирма Bertani, известна с производството на Amarone в областта Верона.

През 2011 г. марката Infasil е закупена от P&G,  италиански лидер в сектора на дезодорантите и личната хигиена.
Също през 2011 г. Angelini прави първите си стъпки в Турция с придобиването на фармацевтичната компания Angelini Ilac San. Ve Tic.
През 2012 г. продуктовото портфолио на Група  Angelini се обогатява с търговските марки  ACE и Neoblanc (домакински почистващи препарати), придобити от Fater, а в парфюмерийния сектор позициите на Групата са засилени чрез придобиването на дял в компанията ITF, с офиси в Италия и Германия.

върнете се в началото